Förlossningsberättelsen!

Här kommer den! Casper sussar gott innan hockeyn så nu passar jag på! :)

Vill bara säga att jag hade världens bästa förlossning på Danderyd och jag är hur nöjd som helst!

08.00:
Slemproppen gick och jag började få ganska oregelbundna värkar.

11.30:
Ringer in till förlossningen för rådgivning, blir bedd att ta en dusch.

14.20:
Ringer igen och har regelbundna och täta värkar. Hade riktigt ont och undrade hur fan jag skulle klara det här, men blir välkomnad in till förlossningen.

15.35:
Kommer in till förlossningen med mamma, är öppen 4 cm men värkarna har blivit oregelbundna igen och blir bedd att ta en promenad, innan de skriver in mig. Värkarna blev starkare och starkare och nu hade jag riktigt ont.

18.45:
Blir inskriven och det går hyffsat bra att hantera värkarna.

19.25:
Lägger mig i ett bad, guuud vad skönt det var.

19.55:
Vattnet går och värkarna blir nu helt olidliga och nu börjar jag använda lustgasen.

20.50:
Kräks och skriker att jag hatar den där jävla helvetes lustgasen.. (Jag som var skitnöjd med den innan spyan..) (Emellan allt skrik och skäll så ber jag även om Epiduralen, eller jag ber inte, "JAG SKA HA" :))

21.15
Jag får epiduralen.

21.25
ÄR I HIMLEN! bästa som hänt mig. Men känner även världens tryck neråt och ber om ursäkt till alla som är i rummet att de kommer få se mig bajsa på mig.

21.50:
Krystvärkarna börjar, undrar om det inte blir värre än såhär? Känns ju som att man ska bajsa bara..?

21.58 kom våran fina pojke på 4050g och 53cm!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0